torsdag 18 oktober 2007

Shopping x 12

Idag har jag ägnat mig åt shopping. Ja, inte sån där som de flesta andra ägnar sig åt, att strosa i affärer och gallerior. Nej, här gällde det hundprylar och jag for kors och tvärs i stan för att hinna med allt innan det var dags att åka hem och mata valpar igen.
Så här blev inköpen:
1. Gunnars Hund&Katt. Här impulsköpte jag faktiskt en stålbur i flat-size eftersom jag sett en annons i tidningen med bra pris, 535 kr.
2. Svanströms. 12 st snygga svarta valppärmar. En förpackning lite tjockare papper till framsidorna på pärmarna.
3. Granngården. 1 bal kutterspån, 2,5 liter Dogson hundschampo (rekommenderas!), en kartong rökta benknotor (bra pris vid hel kartong!).
4. Dog-Leg. 3 säckar hundmat á 15 kg. 12 valplådor med mat, koppel, skål, leksak och tugg.
5. Ica Samköp. 3 burkar leverpastej och en påse lösgodis till mig själv (jag har en egen regel som säger att jag bara får köpa det på extrapris vilket det nu var, 3.90 för Karamellkungens). Jag unnade mig en fototidning också - när jag nu ska läsa den...

Sedan var det meningen att jag skulle provåka nya Bärbyleden 3 (som öppnade i tisdags) fram till motorvägen och sedan den hem, men jag lyckades inte hitta påfarten så det blev den vanliga vägen. Väl i Björklinge skulle jag in i affären och hämta ut ett postförskott på 12 st visselpipor, men det glömde jag helt bort, får ta det i morgon.

Nu börjar det klarna en hel del om vilka valpar som ska var, men det är några val jag måste grunna ännu lite mer på innan jag känner mig helt säker. Idag har jag tagit fram en mås ur frysen som de ska få prova på ikväll och i morgon. På lördag kommer Eva hit och märker valparna så då måste allt vara glasklart. Där har jag också grunnat på chip eller tatuering, men det beslutet är klart. Det blir chip nu och framöver (snart kommer det bara att vara tillåtet att märka med chip).

Inga kommentarer: